O 2º trimestre estivo cheo de actividades!! Unha delas foi as sesións que levamos a cabo de "Filosofía para nenos/as" e que rematou este mes de maio.
As finalidades destas sesións de traballo son:
- desenvolver e exercitar a capacidade de razoar.
- desenvolver o pensamento crítico.
- amiliarizarse coa práctica do pensamento cuidadoso do outro.
- desenvolver a súa capacidade para encontrar sentido na experiencia (descubrir conexións, ofrecer razóns; descubrir relacións parte-todo; detectar incoherencias...)
É necesario que o alumnado se prepare para pensar por sí mesmos/as, co fin de que poidan participar activamente na sociedade na que viven, e o mesmo tempo, favorecer o seu propio crecemento creativo. De xeito que poidan convivir na sociedade que viven.
A obra que traballamos é ; Muchachos trepando a un árbol de Francisco de Goya.
O valor que traballamos o longo das sesións foi a cooperación.
Na 1º e 2º sesión traballamos habilidades de percepción e de investigación a través das seguintes preguntas:
Algunhas son:
- Que vedes?
- Coidades que son nenos/as actuais? Por que?
- Que poden estar facendo?
- Como credes que se sinten? Por que?
Algunhas das respostas do noso alumando son as seguintes:
...."un home que está mirando unha árbore...
..."non son nenos actuais porque teñen a roupa rota...
...parece que están enfermos...
intentan coller algo....
... síntense cansados....vese na cara...
.....está pedindo perdón os seus pais...
En cada unha das sesións, ao rematar o alumnado completaba unha ficha na que faltaba un trozo da obra.
Aquí deixamos algúns exemplos:
Na 3º sesión mostrabamos toda a lámina o noso alumnado coa finalidade de traballar habilidades de conceptualización e análise; e habilidades de razoamento:
Algunhas das preguntas que fixemos son:
- Para cooperar que necesitamos?
- Se non se axudan que podería pasar?
Na 4º sesión traballamos habilidades de traducción e formulación, a traves da creación dun conto tendo como base o cadro de Franscisco de Goya.
A 5º sesión levouna a cabo o mestre de Educación Física. Buscaron a ubicación ideal para representar o cadro de Goya, traballando así habilidades de traducción e formulación.
Unha vez feito, formáronse grupos de tres alumnos/as e representaron a pequena historia con todo o que podería haber pasado previamente, no momento de subirse a árbore e que pasou posteriormente.
Plasmouse en en fotografías o momento do cadro e comparamos as representacións dos grupos.
Na 6º e última sesións levouse a cabo a sesión de avaliación: Neste caso tiñamos que pensar con cal das tres imaxes de abaixo nos sentíamos máis identificados e por que.
No hay comentarios:
Publicar un comentario